Handel
NK - ett varuhus i världsklass inom service, upplevelse och design!
Tillsammans med Hufvudstaden har Strategisk Arkitektur under flera år utvecklat NK för att ta detta klassiska varuhus in i en ny epok. Genom nära samarbete och noga analyser av platsen och dess besökare skapar vi ett varuhus som stärker NK:s varumärke. Med åtgärder i alla led, från ny saluhall, träning på tak, uppgraderad service, till hållbar design in i minsta detalj, lyfter vi helhetsupplevelsen och varuhusets attraktionskraft. Nu är NK en given destination för både kunder och hyresgäster; en mötesplats och kommersiell teater för en lång tid framöver.
I förtroendefull dialog med Hufvudstaden har vi sedan 2005 arbetat med ett omfattande förnyelsearbete för att utveckla NK in i framtiden. Arbetet vilar på analys och en långsiktig plan, där affärsstrategisk utveckling av ytor och kundupplevelse går hand i hand med noggranna designdetaljer och respektfull utveckling av ett hundraårigt och respekterat varumärke.
Vår långa relation med fastigheten och kunden ger oss ett helhetsperspektiv som är avgörande för att lyckas med NK:s största om- och utbyggnad genom tiderna. I gediget analysarbete blickar vi framåt och bakåt samtidigt. Det ger oss en oslagbar förståelse för platsen och unika insikter om vilka åtgärder som bäst höjer varuhusets attraktionskraft, samtidigt som vi genomgående håller den röda tråden i gestaltningen över tid.
Högre vistelsekvalitet och service har skapats genom en bredd av insatser, såsom nya entréer och flöden, fler restauranger, ny saluhall, servicepoints, nya kundtoaletter, skyltar, hissar och ny bokhandel. Sammantaget höjs digniteten på hela varuhuset och skapar förutsättningar för NK att fortsätta att vara relevant för en lång tid framöver.
Att Hermès nu har valt NK som första plats i världen för att öppna en flagship store i ett varuhus är ingen slump, utan ett tydligt tecken på att NK är en given destination igen!
Läs mer nedan och se några av våra delprojekt på NK.